loading...
همه چی از همه جا
آتیش بازدید : 71 نظرات (0)

نماینده ایران در روز دوم مقابل حریفان خود قرار گرفتند و هیچ یک موفق یه حضور در فینال نشدند. شکست ناعادلانه سوریان برابر روشن بایراموف از آذربایجان و حذف این قهرمان از مهم ترین حوادث روز دوم بود.

گروه ورزشی مشرق - پنجاه و هفتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از شامگاه دوشنبه 17 شهریور به وقت تهران در لاس وگاس آمریکا آغاز شد. شش نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 برزیل را کسب می کنند.
در روز نخست کشتی گیران سه وزن 66، 75 و 98 کیلوگرم روی تشک رفتند و در پایان اولین روز تیم ایران یک مدال نقره توسط قاسم رضایی کسب کرد. رضایی به همراه سعید عبدولی موفق شدند دو سهمیه المپیک را نیز برای ایران کسب کنند.

در روز دوم 4 نماینده دیگر ایران یعنی حمید سوریان، افشین بیابانگرد، یوسف قادریان و مهدی علیاری بر روی تشک رفتند. نتایج کامل نمایندگان ایران در چهار وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان را در زیر دنبال کنید:

59کیلوگرم؛ حمید سوریان (حذف شد)
نتایج کامل روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شروع طوفانی سوریان و بیابانگردنماینده اولین وزن تیم ایران حمید سوریان نابغه کشتی جهان و المپیک است.

دور اول
سوریان دور اول با قرعه استراحت روبرو شد.

یک شانزدهم نهایی
حمید سوریان در اولین دیدار خود موفق شد در کمتر از 1:30 ثانیه حریف ونزوئلایی خود را با نتیجه قاطع 8-0 و امتیاز عالی شکست دهد و راهی مرحله بعدی شود.

یک هشتم نهایی
نابغه کشتی ایران و جهان موفق شد در کمتر از یک دقیقه حریف فنلاندی خود را با ضربه فنی شکست دهد و به یک چهارم نهایی صعود کند.

یک چهارم نهایی
سوریان که در صورت برد در این دیدار به نیمه نهایی می رسید با رای داوران دیسکالیفه شد. سوریان در حالی‌که 2 اخطار دریافت کرده بود از سوی داوران مقابل روشن بایراموف، دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از آذربایجان بازنده اعلام شد و از حضور در نیمه‌نهایی بازماند. این اتفاق در حالی‌ رخ داد که معمولا یک کشتی‌گیر با دریافت سه اخطار بازنده خواهد شد. (فیلم باخت ناعادلانه سوریان مقابل بایراموف)

با صعود بایراموف به فینال، سوریان در گروه شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف کشتی گیر کره شمالی که سابقه قهرمانی جهان را دارد رفت.

سوریان در این مبارزه با نتیجه 6 بر 5 مغلوب وو چول یون از کره شمالی شد و نه تنها شانس حضور در دیدار رده‌بندی بلکه جواز حضور در المپیک برزیل را نیز از دست داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که سوریان با نتیجه 5 بر صفر از حریفش پیش بود، اما در نهایت بازنده شد.

روشن بایراموف در فینال 8-0 به مولینا کوبایی باخت و به مدال نقره بسنده کرد.


71 کیلوگرم؛ افشین بیابانگرد (حذف شد)
نتایج کامل روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شروع طوفانی سوریان و بیابانگرددومین نماینده ایران در روز دوم افشین بیابانگرد در وزن 71 کیلوگرم بود. در این وزن 31 کشتی‌گیر وزن‌کشی کردند که کشتی‌گیران کرواسی، قزاقستان، گرجستان و اوکراین در گروه بیابانگرد حضور داشتند.

دور اول
افشین بیابانگرد در دور اول با نتیجه 5 بر صفر مقابل آلکساندر ماکسیموویچ از صربستان به برتری دست یافت و راهی دور بعد شد.

دور دوم
افشین در این مرحله با ماتیاس ماش از آلمان روبرو شد و در حالی که تا ثانیه های پایانی 3-1 جلو بود به علت اخطار فنی و خطا کشتی برده را 5-3 واگذار کرد و از صعود به جمع 8 نفر برتر بازماند.

با شکست کشتی گیر آلمانی در نیمه نهایی و عدم صعود وی به فینال، افشین شانس کسب مدال برنز و سهمیه المپیک را از دست داد.


80 کیلوگرم؛ یوسف قادریان (مدال برنز)
نتایج کامل روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شروع طوفانی سوریان و حذف علیارینماینده ایران در وزن پنجم یوسف قادریان است که با 22 سال سن اولین حضور جهانی خود را تجربه می کند و در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد.

یک هشتم نهایی
در این مرحله قادریان کشتی گیر گمنام ساموایی را با نتیجه 11-0 شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. قادریان در صورت برد مقابل حریف کره ای در مرحله بعد سهمیه المپیک را کسب خواهد کرد.

یک چهارم نهایی
قادریان در این مرحله نیز با نتیجه8 بر صفر از سد جین هیوک کیم از کره جنوبی گذشت و گام یه نیمه‌‌نهایی گذاشت. قادریان برای حضور در فینال با برنده دیدار بلاروس و قزاقستان دیدار خواهد کرد. قادریان با این برد سهمیه المپیک را نیز قطعی کرد.

نیمه نهایی

قادریان برای حضور در فینال به مصاف ویکتار ساسونوسکی از بلاروس رفت و با نتیجه 3بر3 مغلوب شد و شانس حضور در دیدار پایانی و کسب مدال طلا را از دست داد. قادریان در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت. این نتیجه در حالی رقم خورد که قادریان هم مانند بیابانگرد تا ثانیه های پایانی با نتیجه سه بر یک از حریفش پیش بود، اما در نهایت بازنده شد.

رده بندی

 

فرنگی‌کار وزن 80 کیلوگرم کشورمان در دیدار رده‌بندی با پیروزی 2 بر صفر مقابل آسخات دیلماخمدوف از قزاقستان صاحب مدال برنز شد تا پرونده فرنگی‌کاران ایران در روز دوم تنها با یک مدال برنز بسته شود.


130 کیلوگرم؛ مهدی علیاری (حذف شد)
نتایج کامل روز دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ شروع طوفانی سوریان و حذف علیارینماینده سنگین وزن ایران در کشتی ابتدایی خود دور از انتظار ضعیف شد و با نتیجه ضعیف 5-0 به بالینت لام مجارستانی باخت.

با شکست لام مقابل صباح شریعتی علیاری هم از دور مسابقات کنار رفت.

صباح شریعتی فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل آذربایجان و نایب قهرمان بازی‌های اروپایی و رضا کایالپ کشتی‌گیر نامدار ترکیه در گروه علیاری حضور دارند. در این وزن 29 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌اند.

از نکات جالب توجه این وزن رویارویی بلال ماخوف از روسیه و میجان لوپز کوبایی در دور نخست است. در این وزن 29 کشتی‌گیر وزن کشی کرده‌اند.

تیم ایران نیز با کسب 23 امتیاز بعد از تیم‌های روسیه و آذربایجان در رده سوم تیمی قرار گرفت.

روسیه با یک طلا و 4 برنز و 45 امتیاز اول است و آذربایجان با وجود کسب نتایج نه چندان مطلوب در روز اول، در روز دوم با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 31 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت. اوکراین با یک مدال نقره، 2 برنز و 25 امتیاز سوم است. ایران هم با نقره رضایی، برنز قادریان و پنجمی عبدولی با 23 امتیاز چهارم است. قزاقستان با 2 برنز و 23 امتیاز پنجم است.

* رده‌بندی چهار وزن دوم به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:

1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- روشن بایراموف (آذربایجان)‌ 3- وون چول یو (کره‌جنوبی) و لمات کبیسپایف (قزاقستان) 5- آرسن ارالی‌یف (قرقیزستان) و سوسلان دائوروف (بلاروس)... حمید سوریان هم به علت دیسکالیفه شدن عنوانی بدست نیاورد.

71 کیلوگرم:

1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- آرمن واردانیان (اوکراین) 3- آدام کوراک (روسیه) و زکریا (سوئیس) 5- تسمیر بردیف (بلاروس) و ماتیاس ماش (آلمان)... 14- افشین بیابانگرد (ایران)

80 کیلوگرم:

1- سلجوق سبی (ترکیه) 2- ویکتار ساسونوسکی (بلاروس) 3- یوسف قادریان (ایران) و لاشا گوبادزه (گرجستان) 5- آسخات دیلموخامدوف (قزاقستان) و صمت شیرداکوف (قرقیزستان)

130 کیلوگرم:

1- میجان لوپز نونز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- بلال ماخوف (روسیه) و آلکساندر چرنیتسکی (اوکراین) 5- رابرت اسمیت (آمریکا) و صباح شریعتی (آذربایجان)... 26- مهدی علیاری (ایران)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
بروز ترین اتفاقات ایران و جهان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 639
  • کل نظرات : 38
  • افراد آنلاین : 84
  • تعداد اعضا : 10
  • آی پی امروز : 190
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 276
  • باردید دیروز : 209
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 485
  • بازدید سال : 35,449
  • بازدید کلی : 143,343